Zgodnie z obietnicą wrzucam potrzebne informacje związane z naprawą i konserwacją sprzętu.Niezbędnik serwisowyNiezbędne narzędzia:- klucze płaskie (zwykłe) 14, 15, 18, ewentualnie 13 i 16
- klucze imbusowe (sześciokątne): 4, 5, 6 - można kupić mały zestaw rowerowy, bardzo wygodny do skrzynki
- narzędzie do zdejmowania o-ringów - koniecznie z małą kulką na końcu (nigdy ostre!!!)
- małe cążki do obcinania trytytek (nie są niezbędne)
- dość gruba igła
- śrubokręt o odpowiedniej końcówce do regulacji II stopnia (ta śrubka wewnątrz tulejki od strony węża)
- samozaciskowa pęseta
Inne potrzebne rzeczy:- trytytki
- smar silikonowy w małej tubce, np. taki: SMAR (dobrze sprawdzić, czy ma lepkość porównywalną do klubowego - tego akurat nie używałem)
- smar kompatybilny tlenowo (np. Christo-lube MCG-111; opcjonalnie, gdy korzystamy z automatów czystych tlenowo)
- patyczki do uszu
- czysta bawełniana szmatka i chusteczki higieniczne lub papier toaletowy
- trochę nitki nylonowej do szycia pianek
- łatka neoprenowa do pianek
- klej do neoprenu lub podobny (do pianek)
- krętlik do manometru - z założonymi nasmarowanymi o-ringami
- 2 zaślepki LP 5/16"
- 1 zaślepka HP 3/8"
Wyjeżdżając daleko na nurkowania warto zabrać ze sobą zapasowy inflator i po jednym wężu z każdego rodzaju lub zamiast inflatorowego przejściówkę wkręcaną wąż LP do II stopnia.
O-ringiMateriał- EPDM - najbardziej uniwersalne, nadają się do czystości tlenowej
- NBR - zwykłe oringi, nie do O2
- Viton i FPM - typowo do O2, niestety są kruche i mało odporne mechanicznie
- PU - dość odporne mechanicznie, ale droższe od NBR - raczej nie ma sensu kupować, chyba że do połączenia gwintu DIN I stopnia z zaworem butli; zwykle lekko przezroczyste, pomarańczowawe
Rozmiary (mm)- 7.65 x 1.78 [AP 1409] - węże i zaślepki LP 5/16", spiek w gwincie DIN, szybkozłączka węża inflatorowego
- 6.07 x 1.78 [AP 1154] - tulejka w wężu do II stopnia
- 9.25 x 1.78 [AP 1445] - węże i zaślepki HP 3/8"
- 10.82 x 1.78 [AP 1410] - węże i zaślepki LP 1/2" - starsze I stopnie Apeksa
- 1.42 x 1.52 [brak odp] - krętlik manometru
- 10.77 x 2.62 [AP 1166] - gwint DIN I stopnia na styku z zaworem butli (ten zwykle gubiący się <!-- s:) --><!-- s:) -->)
Wszędzie, gdzie mamy niskie ciśnienie (9-10 bar), stosujemy o-ringi o twardości 70 w skali Shore'a. Najbardziej uniwersalne są 80-tki, ale trudno je dostać. Wszędzie do wysokiego ciśnienia stosujemy twardość 90 Shore'a.
STRONA Z MANUALAMI