Forum AKP Krab AGH

Klub => Forum ogólne => Wątek zaczęty przez: Damian Walczyk w 08 Grudzień 2020, 14:23:50

Tytuł: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 08 Grudzień 2020, 14:23:50
EDIT: na czerwono - zgodnie z sugestią Jacka - wyszczególniono proponowane zmiany

Hej, zgodnie z ustaleniami publikujemy wersję Statutu Klubu, którą chcielibyśmy przekazać pod głosowanie na najbliższym Walnym Zebraniu.
Prosimy Was o uwagi i wskazówki.



Rozdział I
Postanowienia ogólne

 §1
Nazwa Stowarzyszenia
Stowarzyszenie nosi nazwę: Akademicki Klub Podwodny Krab AGH, w dalszych postanowieniach statutu zwane Klubem.
Stowarzyszenie może używać nazwy skróconej - AKP Krab AGH.

§2
Obszar działania Stowarzyszenia
Klub działa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i za granicą. Siedzibą Klubu jest Kraków.

§3
Osobowość prawna Stowarzyszenia
Klub jest organizacją zarejestrowaną na podstawie obowiązującego prawa o stowarzyszeniach i z tego tytułu posiada osobowość prawną.

§4
Klub a inne stowarzyszenia
Klub może być członkiem krajowych i zagranicznych organizacji zrzeszających podmioty o tych samych lub podobnych celach działalności.
Klub w zakresie szkolenia nurkowego działa w oparciu o przepisy wydane przez Komisję Działalności Podwodnej Zarządu Głównego PTTK.

§5
Identyfikacja graficzna
Klub może używać wyróżniającego znaku graficznego oraz pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami.
 
 
Rozdział II
Cele i środki działania Klubu
 
§6
Cele działalności Klubu:
Prowadzenie działalności szkoleniowej w zakresie nurkowania rekreacyjnego, technicznego oraz swobodnego (freediving),
Organizowanie aktywnych form rekreacji dla członków Klubu,
Organizowanie wyjazdów turystyczno-nurkowych,
Upowszechnianie wiedzy o sportowych, naukowych oraz technicznych aspektach nurkowania,
Działalność w zakresie ochrony środowiska naturalnego, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska wodnego,
Propagowanie wiedzy o ochronie środowiska naturalnego,
Współpraca w zakresie podejmowanych działań związanych z ochroną środowiska ze studentami i kadrą naukową Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie,
Współpraca z organizacjami nurkowymi w Polsce i za granicą.

§7
Klub swe cele realizuje poprzez:


Organizowanie szkoleń nurkowych i innych związanych z działalnością wodniacką,
Organizowanie różnorodnych form turystyki podwodnej, w szczególności krajowych i zagranicznych wyjazdów oraz obozów szkoleniowych a także warsztatów basenowych i wszelkiego rodzaju nurkowych akcji klubowych,
Urządzanie otwartych wykładów, prelekcji, odczytów, wystaw, pokazów filmów i zdjęć itp., związanych z działalnością Klubu,
Współpracę z innymi organizacjami nurkowymi w Polsce i za granicą,
Promocję nurkowania podczas targów sportów wodnych, festiwali o tematyce sportowej i innych,
 Współpracę z Akademią Górniczo Hutniczą w Krakowie w zakresie promocji Klubu w środowisku szkolnym i akademickim,
 Promocję Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie środowisku szkolnym i akademickim,
Wykorzystywanie osiągnięć naukowych pracowników i studentów Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie w ramach działań związanych z ochroną środowiska.

§8
Sposób działania Klubu:
Klub opiera swoją działalność na społecznej pracy członków oraz środkach finansowych pochodzących ze składek członkowskich, dobrowolnych wpłat i dochodów czerpanych z działalności klubowej,
Dla prowadzenia swoich spraw Klub może zatrudniać pracowników na zasadach określonych przez Zarząd,
Czas, forma oraz godziny pracy Klubu ustalane są przez Zarząd Klubu na mocy uchwały.
 

Rozdział III
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki

§9
Spośród członków Klubu wyróżniamy:
Członków zwyczajnych,
Członków wspierających
Członków honorowych.

§10
Członkostwo w Klubie
Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać każda osoba fizyczna, posiadająca dowolny stopień nurkowy (dotyczy także nurkowania swobodnego),
Członkiem wspierającym Klubu może zostać osoba fizyczna lub osoba prawna, o ile jest zainteresowana wspieraniem celów statutowych Klubu i w tym celu zadeklaruje pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną na rzecz ich realizacji. Osoba prawna działa w Klubie poprzez swojego przedstawiciela określonego na piśmie,
Członkiem honorowym Klubu może zostać każda osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Klubu, a jej kandydatura została poparta przez Walne Zgromadzenie Członków.

§11
Przyjęcie członka do Klubu:
O przyjęciu w poczet członków w charakterze członka zwyczajnego lub wspierającego decyduje Zarząd Klubu na podstawie złożonej deklaracji członkowskiej oraz na podstawie opłacenia składki członkowskiej,
O nadaniu tytułu członka honorowego decyduje Walne Zebranie Członków na wniosek Zarządu Klubu lub Rady Klubu lub 10 członków zwyczajnych
Zarząd prowadzi rejestr członków Klubu.

§12
Prawa Członków Klubu:
Członkowie zwyczajni mają prawo:
Udziału i głosowania na Walnym Zebraniu Członków Klubu (w przypadku kiedy Walne Zebranie Członków odbywa się w terminie przekraczającym 4 miesiące od rozpoczęcia roku akademickiego tj. w nowym roku kalendarzowym, prawo do głosowania utrzymują także osoby, które opłaciły składkę członkowską w roku poprzedzającym Walne Zebranie Członków),
Czynnego i biernego prawa wyborczego w wyborach do wszystkich władz Klubu,
Wnioskowania we wszystkich sprawach Klubu,
Korzystania z rekomendacji i pomocy Klubu oraz urządzeń i majątku na zasadach określonych przez aktualnie obowiązujące klubowe regulaminy i przepisy,
Udziału w działalności informacyjnej, szkoleniowej, promocyjnej, i innej podejmowanej w ramach realizacji celów statutowych Klubu na zasadach określonych przez Zarząd
Kształtowania programu Klubu.


Członkowie honorowi i wspierający mają prawo:
Wnioskowania we wszystkich sprawach Klubu,
Korzystania z urządzeń, majątku, rekomendacji i pomocy Klubu,
Udziału w działalności informacyjnej, szkoleniowej, promocyjnej, i innej podejmowanej w ramach realizacji celów statutowych Klubu na zasadach określonych przez Zarząd

§13
Obowiązki Członków Klubu:
Członkowie zwyczajni Klubu mają obowiązek:
 Przestrzegania Statutu, postanowień deklaracji członkowskiej, regulaminów  i uchwał władz Klubu,
Aktywnego udziału w realizacji celów statutowych Klubu,
Regularnego opłacania składek członkowskich i innych świadczeń na rzecz Klubu,
Przestrzegania wytycznych KDP PTTK w zakresie bezpiecznego uprawiania płetwonurkowania, zgodnie ze swoimi uprawnieniami nurkowymi.

Członkowie wspierający Klubu mają obowiązek:
Przestrzegania Statutu, postanowień deklaracji członkowskiej, regulaminów  i uchwał władz Klubu,
Przestrzegania wytycznych KDP PTTK w zakresie bezpiecznego uprawiania płetwonurkowania, zgodnie ze swoimi uprawnieniami nurkowymi.

Członkowie honorowi Klubu mają obowiązek:
Przestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu,
Przestrzegania wytycznych KDP PTTK w zakresie bezpiecznego uprawiania płetwonurkowania, zgodnie ze swoimi uprawnieniami nurkowymi.

§14
Zawieszenie i utrata członkostwa
Zawieszenie członkostwa rozumiane jest jako tymczasowa utrata praw i obowiązków zawieszanego klubowicza, które może zostać przywrócone na skutek uregulowania zobowiązań wobec Klubu i/lub decyzji Zarządu.
Utrata członkostwa  rozumiana jest jako stała utrata praw i obowiązków członka klubu. Utrata członkostwa w klubie nie zwalnia klubowicza z konieczności uregulowania należności wobec klubu. Przywrócenie członkostwa możliwe jest jedynie na podstawie Uchwały Zarządu i oficjalnej zgody Rady Klubu lub poprzez wniosek dowolnego klubowicza i głosowanie na Walnym Zebraniu Członków.

Członkostwo w Klubie ulega zawieszeniu na skutek:
Nieopłacenia składek członkowskich w terminie uprzednio wyznaczonym przez Zarząd Klubu,
Decyzji Zarządu.
 
Utrata członkostwa w Klubie następuje na skutek:
Dobrowolnej rezygnacji z członkostwa w Klubie, zgłoszonej Zarządowi na piśmie lub w formie elektronicznej, po uprzednim uregulowaniu wszelkich zobowiązań odnośnie Klubu,
Śmierci Członka,
Decyzji Zarządu,
Decyzji Walnego Zebrania Członków.

Zarząd może dokonać skreślenia z listy członków Klubu z powodu:
Nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu,
Działania na szkodę Klubu,
Zalegania z opłatą składek członkowskich lub innych zobowiązań wobec Klubu, przez okres przekraczający jeden rok, po wcześniejszym upomnieniu przez Zarząd,
Na pisemny wniosek dowolnego członka klubu po akceptacji przez Zarząd, Radę Klubu i 10 członków Klubu.

§15
Odwołanie od decyzji o utracie członkostwa
Osoba skreślona z listy członków Klubu ma prawo wniesienia odwołania do Rady Klubu w terminie 1 miesiąca od powzięcia wiadomości o podjęciu uchwały przez Zarząd Klubu, nie później jednak niż po upływie jednego roku od podjęcia uchwały. Uchwała Rady Klubu jest ostateczna.
 
Rozdział IV
Organy Klubu
 
§16
Władzę w Klubie sprawuje:
Walne Zebranie Członków,
Zarząd Klubu
Rada Klubu.

§17
Walne Zebranie Członków
Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Klubu,
W Walnym Zebraniu Członków biorą udział:
     - z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni,
     - z głosem doradczym – członkowie wspierający i honorowi,
Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne,
Sprawozdawcze Walne Zebranie Członków zwołuje się raz w roku, w terminie do 4 miesięcy po rozpoczęciu roku akademickiego,
Obradami Walnego Zebrania kieruje wybrany przez nie przewodniczący obrad,
Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje w szczególnie uzasadnionych przypadkach Zarząd:
     - z własnej inicjatywy,
     - na wniosek Rady Klubu,
     - na wniosek 1/3 ogółu członków zwyczajnych Klubu,
Zarząd zwołuje Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków w terminie do 30 dni od daty zgłoszenia wniosku,
O miejscu, terminie, sposobie zebrania i porządku obrad Walnego Zebrania Członków Zarząd powiadamia członków za pomocą poczty elektronicznej i innych  kanałów elektronicznych takich jak np. media społecznościowe, komunikatory itp, co najmniej na 14 dni przed terminem zebrania,
Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów jeżeli statut nie stanowi inaczej,
Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie nad sprawami, które zostały umieszczone w porządku obrad.

§18
Uchwały Walnego Zebrania Członków
Prawidłowo zwołane Walne Zebranie Członków Klubu jest władne podejmować prawomocne uchwały bez względu na ilość przybyłych członków.
Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają w głosowaniu jawnym, z wyjątkiem głosowań nad uchwałami o powołaniu lub odwołaniu członków organów Klubu, które zapadają w głosowaniu tajnym.
Walne Zebranie na wniosek członka zwyczajnego Klubu, może podjąć uchwałę o utajnieniu głosowania nad każdą podejmowaną uchwałą.

§19
Kompetencje Walnego Zebrania Członków:
Udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi,
Rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Rady Klubu,
Uchwalanie statutu i jego zmian,
Wybór i odwoływanie członków władz Klubu,
Ustalanie wytycznych polityki kadrowej, finansowej i gospodarczej Klubu,
Podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Klubu i przeznaczeniu jego majątku,
Nadawanie i pozbawianie tytułu członka honorowego Klubu na wniosek Zarządu.

§20
Zarząd Klubu
Zarząd jest naczelną władzą Klubu. Kieruje on całokształtem działalności Klubu, zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków, reprezentuje go na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność przed Walnym Zebraniem Członków,
Zarząd składa się z 3 do 5 członków.
Kadencja Zarządu trwa dwa lata,
W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka Zarządu w trakcie kadencji, jego skład osobowy jest uzupełniany poprzez dokooptowanie przez Zarząd Klubu na zasadzie uchwały na pozostały okres kadencji nowego członka na nieobsadzone stanowisko. Nie dotyczy to stanowiska Prezesa Zarządu, którego w wymienionych wyżej sytuacjach zastępuje na mocy uchwały Zarządu dowolnych członek Zarządu lub Rady Klubu. W przypadku braku osoby skłonnej przyjąć stanowisko konieczne jest zwołanie na wniosek Zarządu w ciągu miesiąca od ustąpienia Prezesa Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w trybie wyborczym i wybranie nowego Zarządu.
Ogólna liczba członków dokooptowanych w tym trybie nie może przekraczać 1/3 składu Zarządu.


§21
Do zakresu działania Zarządu należy:
Reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
Realizacja uchwał Walnego Zebrania Członków oraz postanowień statutu,
Sprawowanie zarządu nad majątkiem Klubu,
Podejmowanie decyzji w sprawie nabycia lub zbycia majątku nieruchomego i ruchomego,
Podejmowanie decyzji w sprawie zaciągania zobowiązań finansowych,
Uchwalanie wysokości składki wpisowej,
Uchwalanie wysokości składek członkowskich i ich podział,
Uchwalanie szczegółowych planów działalności Klubu,
Inicjowanie i kierowanie współpracą ze stowarzyszeniami i organizacjami o podobnym charakterze w kraju i za granicą,
Zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
Podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i skreślania członków Klubu,
Składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu Członków,
Przyjmowanie i skreślanie członków z listy członków Klubu.

§22
Podejmowanie decyzji przez Zarząd Klubu
Decyzje Zarządu podejmowane są w formie uchwał, zwykłą większością głosów,
W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Prezesa Zarządu,
Do ważności podejmowanych uchwał konieczna jest obecność co najmniej połowy członków Zarządu,
Prezesowi Zarządu przysługuje prawo weta wstrzymującego realizację każdej uchwały Zarządu, podjęciu której był przeciwny,
W przypadku skorzystania przez Prezesa z prawa weta, Zarząd obowiązany jest zorganizować spotkanie z Radą Klubu mające na celu rozwiązanie sporu. W przypadku braku rozstrzygnięcia Zarząd zobowiązany jest zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków, w celu rozstrzygnięcia, czy zawetowana uchwała będzie realizowana.
§23
Rada Klubu
Rada Klubu jest organem kontrolnym i doradczym Klubu. Głównymi zadaniami Rady klubu jest kontrolowanie działań Zarządu oraz współpraca i doradztwo przy realizowaniu pracy Zarządu,
Rada Klubu składa się z 3 do 5 członków,
Kadencja Rady Klubu trwa dwa lata
Rada Klubu wybiera ze swego składu przewodniczącego, zastępcę i sekretarza,
W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka Rady Klubu w trakcie kadencji, jej skład osobowy jest uzupełniany poprzez dokooptowanie przez Radę Klubu na zasadzie uchwały na pozostały okres kadencji nowego członka na nieobsadzone stanowisko.
Rada Klubu jest odpowiedzialna za swoją działalność przed Walnym Zebraniem Członków,
Członkowie Rady Klubu nie mogą pełnić żadnych innych funkcji we władzach Klubu,
Uchwały Rady Klubu, podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 2/3 składu Rady Klubu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady Klubu. Na podstawie uchwały pełnego składu, Rada Klubu może podejmować uchwały w głosowaniu tajnym.

§24
Zakres działania Rady Klubu:
Kontrolowanie całokształtu działalności Klubu,
Występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych kontroli,
Prawo żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie stwierdzenia niewywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków, a także prawo żądania zwołania posiedzenia Zarządu,
Składanie na Walnym Zebraniu Członków wniosków o udzielenie absolutorium Zarządowi Klubu,
Rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu, składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu Członków.
Członkowie Rady Klubu mają prawo żądania od członków i władz Klubu wszystkich szczebli złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw.

Przewodniczący lub upoważniony członek Rady Klubu ma prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu oraz innych jednostek organizacyjnych Klubu z głosem doradczym.
 
 
Rozdział V
Struktury szkoleniowe Klubu
 
§25
Zespół instruktorski

Szkolenie w Klubie prowadzone jest przez Zespól Instruktorski

W skład Zespołu Instruktorskiego wchodzą instruktorzy płetwonurkowania i nurkowania swobodnego, będący członkami Klubu, którzy przynajmniej raz na 2 lata prowadzili szkolenie basenowe w Klubie lub prowadzili szkolenie na dowolny stopień KDP/CMAS organizowane przez Klub oraz z urzędu Prezes Klubu.
Członkowie Zespołu Instruktorskiego mają prawo organizowania i wizytowania akcji nurkowych.
 
§26
Posiedzenia Zespołu instruktorskiego oraz wybór Szefa Szkolenia
Zespół Instruktorski wybiera ze swego grona Szefa Szkolenia. Szef Szkolenia może brać udział w posiedzeniach Zarządu Klubu z głosem doradczym,
Zespół Instruktorski podejmuje decyzje w formie uchwał, zwykłą większością głosów, bez względu na liczbę obecnych członków.
Posiedzenia zespołu Instruktorskiego zwołuje i nimi przewodniczy Szef Szkolenia. Prawo zwołania posiedzenia Zespołu Instruktorskiego ma również Prezes Klubu,
W posiedzeniach Zespołu Instruktorskiego mogą brać udział bez prawa głosu, osoby będące członkami zwyczajnymi Klubu, posiadające stopień wyszkolenia KDP CMAS*** (lub równoważny), po wyrażeniu zgody przez Zespół Instruktorski.
 
 
Rozdział VI
Majątek i Fundusze Klubu
 
§27
Majątek Klubu stanowią:
Nieruchomości, ruchomości i fundusze,
Wpisowe i składki członkowskie,
Darowizny, zapisy i spadki,
Wpływy z działalności statutowej Stowarzyszenia,
Dochody z własnej działalności,
Dochody z majątku Klubu.

§28
Ustalenie wymiaru składki członkowskiej
W Klubie obowiązuje roczna składka członkowska, upoważniająca do korzystania z usług i majątku Klubu na preferencyjnych warunkach.
Wysokość poszczególnych składek na każdy kolejny rok ustala Zarząd po zasięgnięciu opinii Rady Klubu i podaje do wiadomości członków Klubu najpóźniej podczas Walnego Zebrania.

§29
Zwolnienie z obowiązku opłaty składki członkowskiej
Instruktorzy prowadzący działalność szkoleniową w Klubie zwolnieni są z obowiązku płacenia składek członkowskich,
Członkowie Zarządu i Rady Klubu zwolnieni są z obowiązku płacenia składek członkowskich,
Dowolny członek Klubu na mocy uchwały Zarządu może być zwolniony z obowiązku płacenia składki członkowskiej.

§30
Prowadzenie działalności gospodarczej przez Klub
Klub może prowadzić działalność gospodarczą, służącą realizacji celów statutowych, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych oraz niemajątkowych Klubu uprawnieni są Prezes Zarządu jednoosobowo lub dwaj członkowie Zarządu działający łącznie.
 
 
Rozdział VII
Zmiana Statutu i rozwiązanie Klubu
 
§31
Zmiana Statutu i rozwiązanie Klubu
Uchwalenie statutu lub jego zmiana oraz podjęcie uchwały o rozwiązaniu Klubu przez Walne Zebranie Członków wymaga kwalifikowanej większości 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania,
Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Klubu, Walne Zgromadzenie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Klubu.

§32
Sprawy nieuregulowane w niniejszym Statucie
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym statucie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.

Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Yeald w 08 Grudzień 2020, 16:53:33
Paragraf 20 odnosi się do Zarządu.
Nie powinno być w nim przepisów dotyczących uzupełniania składu Rady Klubu:

"W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka Zarządu lub Rady Klubu w trakcie kadencji, jego skład osobowy jest uzupełniany poprzez dokooptowanie przez Zarząd lub Radę Klubu na zasadzie uchwały na pozostały okres kadencji nowego członka na nieobsadzone stanowisko."

Ten przepis powinien odnosić się wyłącznie do Zarządu. Rada klubu ma swój paragraf: 23 i tam powinno to być sprecyzowane.

Jak dla mnie, w obu paragrafach powinno być, że dokoptować nowego członak powinno się wyłącznie w przypadku, kiedy skład osobowy obu organów spada poniżej minimum = 3 osoby.
Według mnie, jeżeli z 5 lub 4 osobowego Zarządu lub Rady Klubu ustąpi członek i nadal jest minum 3, to nie ma konieczności uzupełniać składu osobowego.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Yeald w 08 Grudzień 2020, 17:06:08
W Rozdziale V brakuje mi zapisu ze staregi statutu:

"Szkolenie w Klubie prowadzi Zespól Instruktorski"

W paragrafie 25 brakuje mi informacji, że instrukto muis być członkiem Klubu.
Niejednokrotnie posiłkujemy się "najemnikiem" do przeproiwadzenia szkolenia (najczęściej na obozie) i brak tego zapisu umożliwia komuś "obcemu" brać udział w decydowaniu o polityce szkoleniowej Klubu.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 13 Grudzień 2020, 17:42:44
Słuszne uwagi Jakubie :)
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jsend w 13 Grudzień 2020, 23:07:45
W rozdziale II §12 w tym miejscu:
"Korzystania z urządzeń, majątku, rekomendacji i pomocy Klubu,"
brakuje mi dopisku w rodzaju "na zasadach określonych przez regulamin/zarząd/magazyn/[wstaw inne]".

W przeciwnym razie brzmi to jak dowolne korzystanie z majątku [...] klubu, a w praktyce mamy np. regulamin magazynu, formularze zapisów itp. 
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 14 Grudzień 2020, 20:24:20
Hej
A co tu jest do akceptacji ?
To przecież niemal aktualna wersja starego statutu
Czy aktualny Zarząd proponuje jakieś zmiany ?
Jeśli tak to powinien je zaznaczyć na czerwono
Ja poniżej podam moją wersję statutu, którą przedstawiałem na ostatnim Walnym i którą ewentualnie można podać pod dyskusję
Pozdrawiam Jacek
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 14 Grudzień 2020, 20:44:27
Hej
A to moja wersja statutu w załączniku, która już jakiś czas temu przekazałem do Rady Klubu.
Pozdrawiam Jacek
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: matips w 15 Grudzień 2020, 14:37:02
Różnice jakie pokazuje diff to:

Wywalanie numeracji. Podejrzewam, że przez przypadek. Wydaje mi się też, że w takiej sytuacji poszczególne  zdania powinny być albo zakończone kropką (a są zakończone przecinkiem), albo kolejne punkty powinny zaczynać się małą literą (gdyż są kontynuacją poprzedniego zdania). 
Dodanie tytułów to paragrafów.


Było w pkt. 1
Cytuj (zaznaczone)
1. Prowadzenie działalności szkoleniowej w zakresie nurkowania rekreacyjnego, technicznego i sportowego w środowisku akademickim Krakowa,
Jest:
Cytuj (zaznaczone)
Prowadzenie działalności szkoleniowej w zakresie nurkowania rekreacyjnego, technicznego oraz swobodnego (freediving),
c) §7 pkt 2:
dodano: "a także warsztatów basenowych i wszelkiego rodzaju nurkowych akcji klubowych,"
§8:
dodano ", oraz środkach finansowych pochodzących ze składek członkowskich, dobrowolnych wpłat i dochodów czerpanych z działalności klubowej,"
dodano "  Czas, forma oraz godziny pracy Klubu ustalane są przez Zarząd Klubu na mocy uchwały."
§9:
"Członków Klubu dzielimy na:" -> "Spośród członków Klubu wyróżniamy: "

Dalej jest więcej zmian, §10,§11,§12 zostają złączone w jeden punkt.  Przeredagowano rodzaje członkostwa, przeczytajcie sobie, ale to w zasadzie to samo.

§14: Jeśli zebranie odbędzie się po nowym roku (a nie tradycyjnie z początkiem roku akademickiego), składka za rok poprzedni będzie dawać prawo głosu.


Może potem napisze co zmienia się dalej,
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 15 Grudzień 2020, 16:09:25
Zaproponowane kolorem czerwonym zmiany to w głównej mierze uporządkowanie statutu: wzięto pod uwagę nurkowanie swobodne i możliwość przynależenia freediverów do naszego stowarzyszenia, co uprzednio nie było uregulowane. Zapisy zostały dostosowane do obecnie panujacych zasad (m.in. komunikacji drogą elektroniczną). Ponadto pochylono się nad kwestiami zawieszenia i utraty członkostwa w Klubie, które dotychczas nie były w statucie rozwinięte. Nałożono nacisk na składkę członkowską jako podstwowy obowiązek klubowicza, a także omówiono kwestie deklaracji członkowskiej, która od nowego roku powinna być obowiązującym w klubie dokumentem poświadczającym przynależność Klubowicza do Kraba. Elementy usunięte z starej wersji statutu to w głównej mierze zmiany estetyczne, uporządkowujące dokument i wprowadzające pewną chronologie.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: matips w 15 Grudzień 2020, 16:31:30
Jeszcze ze zmian, które widzę, to nowy status likwiduje wymóg posiadania stopnia KDP CMAS* przez członków (dopuszcza inne organizacje).

Cytuj (zaznaczone)
komunikatory itp, co

Po skrócie "itp" powinna być kropka.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 15 Grudzień 2020, 16:54:37
Jeszcze ze zmian, które widzę, to nowy status likwiduje wymóg posiadania stopnia KDP CMAS* przez członków (dopuszcza inne organizacje).

Jest już na czerwono zaznaczone co zostało zmienione
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 16 Grudzień 2020, 13:35:21
Hej
Dobrze że zmiany zostały zaznaczone kolorem czerwonym. Zdecydowanie ułatwia to wychwycenie tych zmian. Cieszy też fakt że w ogóle jakieś działania w tej kwestii obecny Zarząd zapoczątkował.
Dobrze że zostały wyraźnie zaznaczone takie kwestie jak w §30 że Klub może prowadzić działalność gospodarczą, służącą realizacji celów statutowych oraz w §10 że Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać każda osoba fizyczna, posiadająca dowolny stopień nurkowy. Takich zmian oczekiwali wszyscy od dawna
Mnie natomiast zajmują głównie  sprawy szkoleniowe i tutaj nie widzę żadnych znaczących zmian.
Moje stanowisko w tej kwestii jest znane. Dotyczą one głównie  §4, §13, §16 i  §25
I na koniec jeszcze  jedna ważna sprawa. Jednym z kluczowych działań Klubu jest jak wynika z §6 oprócz szkolenia "Organizowanie aktywnych form rekreacji dla członków Klubu i Organizowanie wyjazdów turystyczno-nurkowych". A kto ma to organizować bo jak wynika z §21 Zarząd nie ma takiego obowiązku więc kto ? Kto ma organizować tzw. wyjazdy/wyprawy klubowe ? Nautica, Nautilus czy Basia Białek ? Nie, to powinno też znaleźć się w obowiązkach Zarządu w §21
I to by było w skrócie na tyle
Pozdrawiam  :)
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 02 Styczeń 2021, 17:38:38
W §4 napisane jest że "Klub w zakresie szkolenia nurkowego działa w oparciu o przepisy wydane przez Komisję Działalności Podwodnej Zarządu Głównego PTTK" moja natomiast propozycja była taka by W zakresie szkolenia nurkowego Klub działał w oparciu o aktualne akty prawne obowiązujące w Polsce i UE oraz przepisy  wewnętrzne organizacji nurkowych. Wynika to oczywiście z mojego szerokiego zainteresowania możliwościami szkoleniowymi w różnych systemach oraz ułatwiania naszym Członkom realizowania się w drodze do profesjonalnego nurkowania i zdobywania uprawnień wymaganych w bazach zagranicznych.

Czyli jak rozumiem postulujesz aby szkolenie w Klubie dopuszczało także możliwość szkolenia w innych federacjach nurkowych?

W §13 jest napisane ze Członek Klubu ma obowiązek "Przestrzegania wytycznych KDP PTTK w zakresie bezpiecznego uprawiania płetwonurkowania, zgodnie ze swoimi uprawnieniami nurkowymi". A co inne organizacje nie mają swoich wytycznych w zakresie bezpieczeństwa nurkowania ? Dlatego proponuję też - dla osób które nie posiadają uprawnień CMAS - zapis Przestrzegania wytycznych Kadry klubowej i organizacji nurkowych w zakresie bezpiecznego uprawiania płetwonurkowania, zgodnie ze swoimi uprawnieniami nurkowymi.

Myślę, że ten punkt w obecnym kształcie jest po prostu konsekwencją postanowień §4. Jeżeli Klub ma pozostać jednofederacyjny to powinien stosować się do zasad tejże federacji.

I na koniec jeszcze  jedna ważna sprawa. Jednym z kluczowych działań Klubu jest jak wynika z §6 oprócz szkolenia "Organizowanie aktywnych form rekreacji dla członków Klubu i Organizowanie wyjazdów turystyczno-nurkowych". A kto ma to organizować bo jak wynika z §21 Zarząd nie ma takiego obowiązku więc kto ? Kto ma organizować tzw. wyjazdy/wyprawy klubowe ? Nautica, Nautilus czy Basia Białek ? Nie, to powinno też znaleźć się w obowiązkach Zarządu w §21

Czy nie wynika to z podpunktu "Realizacja uchwał Walnego Zebrania Członków oraz postanowień statutu" z §21?
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jacuzz w 03 Styczeń 2021, 18:40:14
 §10 że Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać każda osoba fizyczna, posiadająca dowolny stopień nurkowy.
chyba  Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać każda osoba fizyczna, posiadająca aktualne uprawnienia nurkowe dowolnej federacji.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jacuzz w 03 Styczeń 2021, 18:54:48
§10
"Członkostwo w Klubie
...
"Członkiem honorowym Klubu może zostać każda osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Klubu, a jej kandydatura została poparta przez Walne Zgromadzenie Członków."

Czy koniecznie musi wnieść wybitny wkład w działalność i rozwój Klubu. Czy nie wystarczy poparcie kandydatury przez Walne Zgromadzenie?
No powiedzmy Nuno Gomes albo jakiś inny wybitny nurek chciałby zostać członkiem naszego Klubu?...
Osoba, która nie wniosła wkładu w działalność i rozwój Klubu, ale w działalność na polu nurkowania jako takiego.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jacuzz w 03 Styczeń 2021, 19:29:51
Myślę, że
w §4 W zakresie szkolenia nurkowego Klub działał w oparciu o własne wytyczne Klubowe opracowane przez Zespół Instruktorski zgodnie z aktualnymi aktami prawnymi obowiązującymi w Polsce i UE oraz przepisami federacji nurkowych.

w §13 Członek Klubu ma obowiązek "Przestrzegania wytycznych Klubowych w zakresie bezpiecznego uprawiania płetwonurkowania, oraz wytycznych federacji, w której posiada uprawnienia nurkowe.

w §16 "Zespół Instruktorski przygotowuje obowiązujące w Klubie wytyczne dotyczące bezpiecznego nurkowania oraz planuje, realizuje i nadzoruje działalność szkoleniową Klubu.  "

W §25 Prezes Klubu wspomaga organizacyjnie i nadzoruje wywiązywanie się z obowiązków Zespołu Instruktorskiego Klubu poprzez uczestnictwo w jego zebraniach.

imho  Po co Prezes w Zespole Instruktorów?  Jeśli jest instruktorem jest automatycznie w Zespole Instruktorów, jeśli nie decyduje o organizacji działalności Klubu. Z racji swej najwyższej funkcję kierowniczej i w takim charakterze uczestniczy w zebraniu Zespołu Instruktorów. 
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 04 Styczeń 2021, 22:39:35
Czyli jak rozumiem postulujesz aby szkolenie w Klubie dopuszczało także możliwość szkolenia w innych federacjach nurkowych?
Tak właśnie postuluje bo KDP PTTK nie ma monopolu na szkolenia nurkowe.  Coraz więcej naszych instruktorów ma uprawnienia więcej niż jednej federacji i aż żal z nich nie skorzystać jak pojawi się w Klubie taka potrzeba.
Myślę, że ten punkt w obecnym kształcie jest po prostu konsekwencją postanowień §4. Jeżeli Klub ma pozostać jednofederacyjny to powinien stosować się do zasad tejże federacji.
Zgadza się zmiana §4 pociągnie za sobą automatycznie zmiany w §13
Czy nie wynika to z podpunktu "Realizacja uchwał Walnego Zebrania Członków oraz postanowień statutu" z §21?
Walne Zebrania Członków nie planują wypraw klubowych. One powinny się rodzić w głowach Zarządu i aktywnych członków Klubu, którzy chcą coś zorganizować
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 23 Kwiecień 2021, 11:53:52
Czyli jak rozumiem postulujesz aby szkolenie w Klubie dopuszczało także możliwość szkolenia w innych federacjach nurkowych?
Tak właśnie postuluje bo KDP PTTK nie ma monopolu na szkolenia nurkowe.  Coraz więcej naszych instruktorów ma uprawnienia więcej niż jednej federacji i aż żal z nich nie skorzystać jak pojawi się w Klubie taka potrzeba.
Z punktu widzenia klubu nie ma tu zbyt wielu korzyści - jest natomiast ryzyko utworzenia taniej wypożyczalni sprzętu. Jeżeli do klubu przyjdzie instruktor XY i będzie chciał sobie wyszkolić kursanta w federacji np. PADI, to certyfikat zostanie wystawiony przez instruktora XY, z klubu pobrany zostanie jedynie sprzęt. Właściwie istnienie Klubu jako takiego jest w tej sytuacji zbędne, bo po co z tego, że kursant zapłaci śmieszną składkę klubową jak sprzęt na kursy pod szyldem instruktora weźmie za pół darmo? Jaka w tej sytuacji jest funkcja klubu poza słupem ogłoszeniowym i wypożyczalnią?

O jakich uprawnieniach instruktorów innych federacji mówisz?

Co do samego organizowania wypraw, to jest to statutowy element działalności Klubu, a skoro Zarząd ma realizować postanowienia statutu, to jak najbardziej odnosi się to do jego działalności. Masz rację, walne zebranie nie planuje wyjazdów dlatego też w tym punkcie jest odniesienie do statutu Klubu, który mówi, że Klub organizuje wyjazd.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 23 Kwiecień 2021, 23:25:28
Z punktu widzenia klubu nie ma tu zbyt wielu korzyści - jest natomiast ryzyko utworzenia taniej wypożyczalni sprzętu. Jeżeli do klubu przyjdzie instruktor XY i będzie chciał sobie wyszkolić kursanta w federacji np. PADI, to certyfikat zostanie wystawiony przez instruktora XY, z klubu pobrany zostanie jedynie sprzęt. Właściwie istnienie Klubu jako takiego jest w tej sytuacji zbędne, bo po co z tego, że kursant zapłaci śmieszną składkę klubową jak sprzęt na kursy pod szyldem instruktora weźmie za pół darmo? Jaka w tej sytuacji jest funkcja klubu poza słupem ogłoszeniowym i wypożyczalnią?
E tak łatwo to nie będzie. Klub ma zostać Klubem. Każdy instruktor, który chce szkolić w Krabie musi dojść przynajmniej do stopnia P2 zrobionego w Krabie i działać potem jako przewodnik P3 lub DM też przynajmniej 2 lata. Dopiero potem może sobie zrobić kurs instruktorski w dowolnej organizacji i zacząć szkolić w Krabie na takich samych zasadach jak inni instruktorzy. Nikt nie będzie robił sobie prywatnych kursów tylko jak się zbierze grupa po ogłoszeniu to dopiero taki instruktor może zacząć szkolenie tej grupy. Tak to widzę bo inaczej upadnie klubowość.
[/quote]
O jakich uprawnieniach instruktorów innych federacji mówisz?
Mówię o naszej aktywnej kadrze, w której oprócz 15 instruktorów CMAS co najmniej trzech ma dodatkowo uprawnienia SSI a jeden jeszcze PADI

Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: ARTUR w 29 Kwiecień 2021, 10:38:12
Jacku, ale Klub powinien dbać przede wszystkim o siebie (klubowiczów, działalność i dobre standardy) i nie może się zmieniać dla paru instruktorów aby w konsekwencji tego upadła klubowość i zrobił się bałagan w naszym systemie szkolenia.
Tamtych kilku, o których wspomniałeś zrobiło kwity z myślą o szkoleniu poza Klubem. Poza tym paru z nich prowadzi swoją działalność.

Poza tym, nie działamy komercyjnie jak wielu innych a w tamtych organizacjach nurkowych chociażby składki są znacznie wyższe co w konsekwencji odbije się kiedyś na zwiększeniu cen kursów u nas.

Sam zrobiłem dość wysokie uprawnienia instruktora jaskiniowego (w innej organizacji - nie mylić z federacją) i mógłbym napierać przy każdej możliwej okazji aby pozwolono mi szkolić w Klubie w ramach tejże organizacji.
Osobiście dla mnie było by to korzystne ale dla mojego Klubu, który jest ponad potrzebami jakiejś jednostki już niekoniecznie.
Najważniejsza jest klubowość i spójny system szkolenia bez faworyzowania i obniżania standardów.

W razie gdyby Klub nie miał możliwości zorganizowania jakiegoś szkolenia - z powodu braku instruktora lub braku stopnia/specjalizacji albo odpowiednika tej specjalizacji w CMAS - to czy może skorzystać z usług instruktora z zewnątrz z innej organizacji lub federacji szkoleniowej  ?
np. dpv cave diver lub advanced wreck diver z penetracją wraku ;)


Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 29 Kwiecień 2021, 12:00:03
Artur
To tylko Twoje zdanie.
Ja bym to tak powiedział że Instruktorzy robią dodatkowe uprawnienia i zakładają działalność gospodarczą lub szkolą w innych centrach nurkowych bo niestety w naszym Klubie formalnie szkolić wg. innych standardów nie mogą a mogliby gdyby tylko zmienić zapis w statucie.
Czy wg Ciebie nurek, który zrobił Rescue i Deepa w SSI to nie to samo co P2 w CMAS ?
A co do bałaganu szkoleniowego to chyba sporo przesadzasz bo u niektórych się to sprawdza i większego problemu z tym nie ma.
Popatrz jak to robią np. w Nototeni http://nototenia.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=164&Itemid=89
Instruktorzy szkolący w SKKP NOTOTENIA:

Instruktorzy CMAS KDP PTTK
Maciej Tomaszek
Łukasz Leśniak 
Wojciech Mikus
Maciej Paleta
Tomasz Frankiewicz
Dariusz Rauczyński
Aleksander Władyka
Emanuel Miemiec 

Instruktorzy CMAS KP LOK
Maciej Tomaszek
Wojciech Mikus
Maciej Paleta
Tomasz Frankiewicz
Dariusz Dyda
Tomasz Dzięgiel
Adam Czapla
Tomasz Pawela

Instruktorzy PADI
Dariusz Szylko
Łukasz Leśniak
Paweł Bogunia

Instruktorzy SDI/TDI
Marcin Śliz

Instruktorzy NAUI
Maciej Tomaszek
Maciej Paleta
Wojciech Hodorowicz

Instruktorzy DAN
Maciej Tomaszek
Maciej Paleta
Wojciech Mikus
Dariusz Dyda
Tomasz Frankiweicz
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: ARTUR w 29 Kwiecień 2021, 12:16:21
To tylko Twoje zdanie
nie tylko...


Czy wg Ciebie nurek, który zrobił Rescue i Deepa w SSI to nie to samo co P2 w CMAS ?
są pewne różnice, które warto omówić na naszej grupie instruktorskiej.

A co do bałaganu szkoleniowego to chyba sporo przesadzasz bo u niektórych się to sprawdza i większego problemu z tym nie ma.
Popatrz jak to robi np. Nototenia
No nie nie wiem jak to robią bo nie jestem ani ich instruktorem ani w ich zarządzie.
Ich cel działania jest inni niż nasz.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 05 Maj 2021, 22:26:34
E tak łatwo to nie będzie. Klub ma zostać Klubem. Każdy instruktor, który chce szkolić w Krabie musi dojść przynajmniej do stopnia P2 zrobionego w Krabie i działać potem jako przewodnik P3 lub DM też przynajmniej 2 lata. Dopiero potem może sobie zrobić kurs instruktorski w dowolnej organizacji i zacząć szkolić w Krabie na takich samych zasadach jak inni instruktorzy.

Jacku, ale to co napisałeś to wizja, a rzeczywistość to co innego. Obecnie nie ma zbyt wielu chętnych na pozostanie instruktorami (mimo dużego potencjału)
i nie uważam żebyśmy mogli tu dyktować jakiekolwiek warunki ile kto ma w Klubie udzielać się jako przewodnik, czy ma prowadzić baseny itp.

Nikt nie będzie robił sobie prywatnych kursów tylko jak się zbierze grupa po ogłoszeniu to dopiero taki instruktor może zacząć szkolenie tej grupy. Tak to widzę bo inaczej upadnie klubowość

Jak rozumiem zebrać ma się grupa na konkretny kurs np. PADI OWD lub CMAS P1 ogłaszany przez Klub? Wg mnie korzyści dla Klubu są znikome w takiej dywersyfikacji szkolenia, naprawdę, natomiast duże jest zagrożenie przekształcenia w wypożyczalnię sprzętu. Jeżeli mamy czekać na zebranie grupy na konkretny kurs, to może dojść do sytuacji kiedy mamy 2 osoby na OWD i 3 na P1, co wtedy?
Czy my jako Klub będziemy musieli zdecydować jaki kurs rusza i czy przenosimy miedzy nimi osoby czy instruktor będzie o tym decydował? Kursy mimo, że podobne to nie tożsame i determinują w dużej mierze najbliższą przyszłość nurka.
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: jackdiver w 07 Maj 2021, 12:19:43
Damian
Czarno to wszystko widzisz i Twoje twierdzenie opiera się tylko na tym że będzie bajzel szkoleniowy.
Wykreślenie paru słów typu "tylko CMAS" ze Statutu ma spowodować ten bajzel ?
A czy obecnie Klub nie przeżywa ( od czasów wypadku w Palinuro ) jakiś kolosalnych problemów ?
Nie ma nowych naborów, kursów jak na lekarstwo, basen Wisła zlikwidowany, Zakrzówek zamknięty, nie ma busa klubowego i w zasadzie Klub od jakiegoś czasu działa tylko jako wypożyczalnia sprzętu nurkowego na wyjazdy prywatne.
Dodatkowo nie było Walnego zebrania i nowych wyborów a stary Prezes abdykował.
Czy to wszystko jest normalne ? To jakiś armagedon !
Więc Twoje twierdzenie że będą jakieś problemy szkoleniowe albo że nie ma chętnych żeby ktoś nowy został instruktorem są wg. błahe.
Pozdrawiam Jacek
Tytuł: Odp: Propozycja zmian w statucie Klubu
Wiadomość wysłana przez: Damian Walczyk w 13 Styczeń 2022, 21:12:25
Hej, w załączniku przesyłam porównanie obecnie obowiązującego statutu z propozycjami zmian Jacka Zachary i zarządu Klubu przygotowane przez Kubę.