Autor Wątek: Coś dla magazyniera :)  (Przeczytany 3738 razy)

Offline armani

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 374
    • Zobacz profil
Coś dla magazyniera :)
« dnia: 30 Wrzesień 2009, 13:49:01 »
Pomysl wlasny  :mrgreen:
Wpadlem na to podczas nudnego pobytu w domu.



Jak widac w tabeli...
Osoba Xxx Yyy pozyczyla pianki - overal + docieplacz o nr 9/54, automat nr 6, butle nr 34 (nie wiem czy sa numery butli), pas balastowy 9 i do niego balast 2x3kg, 1x2kg i 1x2,5kg. Sprzet wypozyczyla 2009-05-03 i oddala 2009-05-08 (nie wiem jeszcze jak powiazac daty z aktualnymi na komputerze, moze sie ktos orientuje?) jezeli sie nie da to trzebaby bylo wpisywac recznie.
Opcja ze jakas osoba czegos nie bierze (np pianki, bo posiada swoja) tez jest dostepna.



a tu mamy cala baze dostepnych przedmiotow ktore klient moze wypozyczyc, oczywiscie do edycji na rzeczywiste numery dostepne w KRAB-owym magazynie.

Nad cennikiem jeszcze popracuje tak zeby wyliczalo od razu ile potencjalny klient musi zaplacic za wypozyczenie sprzetu.

Co o tym myslicie? Przede wszystkim co o tym mysli Pablo bo to glownie dla niego:) Wedlog mnie lepsze to niz wertowanie kartek w zeszycie i szukanie czy czasem ktos juz czegos nie zamowil wczesniej. Wszystko ladnie i przejzyscie widac - czarno na bialym:)

Oczywiscie jest to jeszcze wersja Beta wiec wymaga poprawek;)

Pozdrawiam
A.
« Ostatnia zmiana: 30 Wrzesień 2009, 14:56:12 wysłana przez armani »
armani
508 068 055

Offline Iron

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 764
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Stopień nurkowy: M1
(Bez tematu)
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Wrzesień 2009, 14:11:24 »
Juz widze jak Pablo klka w exelu te pianki wszystkie  :mrgreen:

Sam pomysl aplikacji jakies do zarzadzania magazynem jest co najmniej do przedyskutowania mysle.
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez Iron »
/Tomek
tel. 728401279

Offline Bartolomeo

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 1605
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Stopień nurkowy: P3, Adv Ean
(Bez tematu)
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Wrzesień 2009, 16:47:39 »
Pomysł dyskutowany od wieeelu lat, nawet miała być wersja z czytnikiem kodów kreskowych..
jednak jak to zawsze bywa pozostał zeszyt. Ale jak sprzętowiec zechce to czemu nie ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez Bartolomeo »
Wszystkie Nurki mają Córki! (przynajmniej dwie ;))

Offline killer

  • Kadra
  • *****
  • Wiadomości: 1741
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Stopień nurkowy: CMAS M2
(Bez tematu)
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Wrzesień 2009, 17:22:09 »
Cytat: "armani"
(nie wiem jeszcze jak powiazac daty z aktualnymi na komputerze, moze sie ktos orientuje?

da sie zrobic, wystarczy wstawic przycisk funkcyjny i podlaczyc do niego proste makro, ktore bedzie wstawialo we wskazana komorke funkcje "today()/dzis()"  :)

Cytat: "Iron"
Juz widze jak Pablo klka w exelu te pianki wszystkie


a niby czemu nie?! jesli bedzie to sprytnie zrobione, to moze znacznie uproscic mu prace, a do tego nie bedzie problemu z grzebaniem po zeszycie i szukaniem kto czego nie zaplacil, ktory kawalek sprzetu u kogo przepadl itd...
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez killer »
live 'n let diVe

Offline armani

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 374
    • Zobacz profil
(Bez tematu)
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Wrzesień 2009, 19:09:25 »
Cytat: "killer"
da sie zrobic, wystarczy wstawic przycisk funkcyjny i podlaczyc do niego proste makro, ktore bedzie wstawialo we wskazana komorke funkcje "today()/dzis()"  :)


wlasnie zauwazylem ze jest prostrzy sposo a mianowicie: klik na komorke i pozniej CTRL+; (średnik)

w zaznaczonej komorce wstawia wtedy dzisiejsza date zapisana na komputerze

trzeba jeszcze dodac kolumne UWAGI w razie "W"

pozostaje wiec tylko sprawa cennika, zeby dodawalo wszystko i pomijalo jezeli ktos czegos nie wypozycza  :-k

killer, jakis pomysl?
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez armani »
armani
508 068 055

Offline Arbuz

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
    • http://warmuz.eu
(Bez tematu)
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Wrzesień 2009, 20:42:46 »
Najlepsza to bylalby aplikacja airowa :P
Fajnie ze coś się ruszyło w temacie :), ale zabieracie się do tego z dupy strony.
Wpierw uderzcie do Pawła i zapytajcie czego tak naprawdę potrzebuje. Zaoszczędzicie sobie czas i jego nie bedziecie niepotrzebnie "uszczęśliwiać".
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez Arbuz »

Offline Cyborg

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 318
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Stopień nurkowy: P3
(Bez tematu)
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Wrzesień 2009, 23:02:44 »
Cytat: "Bartolomeo"
nawet miała być wersja z czytnikiem kodów kreskowych..

Jako że zawodowo zajmuję się kodami kreskowymi i sprawami z tym związanymi, to się wtrącę.  :)
Nasz, klubowy magazyn ma za mało "towarów", żeby sensownym było wprowadzanie jakiegoś systemu automatycznej identyfikacji opartego o kody kreskowe. Po za tym, trzeba by zastosować jakąś "kosmiczną" technologię druku etykiet na sprzęt, żeby wytrzymały wielokrotne zamaczanie oraz cioranie.
Gdybyście jednak koniecznie chcieli zastosować taki bajer w magazynie, to ofiaruję profesjonalny program do projektowania i wydruku etykiet z kodami kreskowymi na rzecz klubu.
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez Cyborg »
Quo non descendam?
„Jeżeli o 10tej rano pijesz rum to nie oznacza, że jesteś alkoholikiem, tylko piratem!” (Sentencja na ścianie w jednym z pubów w Kownie)

Offline maćq

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
(Bez tematu)
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Wrzesień 2009, 23:19:15 »
Witam

Ponieważ temat nie jest nowy i kiedyś go nawet zaczęliśmy "realizować" to dodam swoje 6 gr. :)

1. Bardzo dobry pomysł i wart realizacji.
2. kody kreskowe nie muszą mieć kosmicznej technologi druku, bo nie muszą być na sprzęcie - wystarczyłby zeszyt z kodami wszystkich pozycji, opłacalność takiego rozwiązania polega na tym, że nie trzeba wpisywać do bazy nic ręcznie, a tylko przeczytać kod (pomysł zaczerpnięty z pubów)
3. Zaczęliśmy pomysł taki realizować z Zanem ale odkąd się wyprowadził nikt nie chce się zająć realizacją - jak również postawieniem / reanimacją bazy danych klubawiczów
4. arkusz w excelu według mnie odpada - jak już robić bazę to taką fajową z raportami i w ogóle - mam / miałem to nawet gdzieś rozpisane w sensie funkcjonalności - jak ktoś chciałby zrobić taką fajową baze na podstawie excela to czemu nie.
5. praktycznie baza gotowa członków klubu jest (napisana przez Zana) i aż się prosi o rozbudowę o moduł magazynu - jeśli by ktoś chciał to nie widzę problemu, aby się tym zająć, tylko na poważnie bo od około 3 lat ktoś obiecuje, że to zrobi, a później wszystko ucicha
6. Jeśli ktoś chce się tym zająć to służę wszystkimi pomysłami jakie mieliśmy do tej pory odnośnie bazy sprzętowo - magazynowej

Pozdrawiam
Maciek
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez maćq »

Offline armani

  • Zarejestrowani użytkownicy
  • *
  • Wiadomości: 374
    • Zobacz profil
(Bez tematu)
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Październik 2009, 10:45:36 »
Cytat: "maćq"
Witam

Ponieważ temat nie jest nowy i kiedyś go nawet zaczęliśmy "realizować" to dodam swoje 6 gr. :)

1. Bardzo dobry pomysł i wart realizacji.
2. kody kreskowe nie muszą mieć kosmicznej technologi druku, bo nie muszą być na sprzęcie - wystarczyłby zeszyt z kodami wszystkich pozycji, opłacalność takiego rozwiązania polega na tym, że nie trzeba wpisywać do bazy nic ręcznie, a tylko przeczytać kod (pomysł zaczerpnięty z pubów)
3. Zaczęliśmy pomysł taki realizować z Zanem ale odkąd się wyprowadził nikt nie chce się zająć realizacją - jak również postawieniem / reanimacją bazy danych klubawiczów
4. arkusz w excelu według mnie odpada - jak już robić bazę to taką fajową z raportami i w ogóle - mam / miałem to nawet gdzieś rozpisane w sensie funkcjonalności - jak ktoś chciałby zrobić taką fajową baze na podstawie excela to czemu nie.
5. praktycznie baza gotowa członków klubu jest (napisana przez Zana) i aż się prosi o rozbudowę o moduł magazynu - jeśli by ktoś chciał to nie widzę problemu, aby się tym zająć, tylko na poważnie bo od około 3 lat ktoś obiecuje, że to zrobi, a później wszystko ucicha
6. Jeśli ktoś chce się tym zająć to służę wszystkimi pomysłami jakie mieliśmy do tej pory odnośnie bazy sprzętowo - magazynowej

Pozdrawiam
Maciek


ad4
raczej zalezalo mi na tym zeby w ogole cokolwiek bylo bo jak sami wiecie nie ma zadnej bazy.

ad6
chociaz chcialbym sie tym zajac bo akurat jak juz zaczalem dzialac w tym kierunku to akurat mam niewielkie doswiadczenie w tworzeniu powaznych baz danych  :(
chetnie zobaaczylbym jak wyglada ta utworzona baza danych KRAB-owiczow, moze udaloby mi sie cos wymyslec samemu lub z pomoca znajomych.

Pozdrawiam
A.
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez armani »
armani
508 068 055

Offline Iron

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 764
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Stopień nurkowy: M1
(Bez tematu)
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Październik 2009, 11:23:55 »
Cytuj (zaznaczone)
raczej zalezalo mi na tym zeby w ogole cokolwiek bylo bo jak sami wiecie nie ma zadnej bazy.

Tabelki w exelu to niewiele mają wspólnego z bazami danych  :P

Cytuj (zaznaczone)
akurat mam niewielkie doswiadczenie w tworzeniu powaznych baz danych  :(


Fachowo się mówi relacyjnych baz danych ;)

Tak na serio, to cieszy bardzo jak ktoś coś próbuje działać.

A tak całkiem na serio, to jakąś prostą bazke relacyjna w accessie to mogę machnąć, tylko może najpierw poczekajmy na Pabla wypowiedz.
« Ostatnia zmiana: 01 Styczeń 1970, 01:00:00 wysłana przez Iron »
/Tomek
tel. 728401279